Igår har jag varit ledig! Tänkte ha sovmorgon till halv 10 men har man barn i huset vet man att det aldrig kommer att funka. Sophia kom in vid 8 och gosade ner sig, en stund senare kom Emma och visade sin nya afrikanska klänning och då kände jag att jag inte fick sova längre! Barnens morfar är på besök så vi åt frukost allihopa! Vid halv elva gick jag bort till busshållplatsen och tog bussen neråt söder! Hamnade på min favvostrand amadores! Massa folk idag, både turister och spanjorer. Jättebra väder, lite molnigt och lite vind, precis som det ska vara! Badade några gånger och njöt av att vara ledig och vara på gran canaria. 

Vid halv 3 gick jag och åt indisk mat idag valde jag att prova chicken korma och gott var det tillsammans med ris och naan bröd! Medans jag väntade på maten så pratade jag med två damer vid bordet bredvid, trevligt då man alltid sitter själv!

Så här löd en del av konversationen!

Tanterna - jaha, vart kommer du ifrån i Sverige?

Frida - jag kommer från Trollhättan

Tanterna - nämen vilket sammanträffande vi föddes och är uppväxta där men bor i Göteborg nu.

Tant nr 1 - vilken stadsdel?
Frida - Strömsund
Tant nr 1 - hahah, jag med!
Tant nr 1 - vilken adress?
Frida - albertsvägen
Tant nr 1 - ojoj världen är liten jag är uppvuxen på albertsvägen!
Tant nr 2 var uppväxt på dannebacken

Lite kul att vi kom från samma stad och samma stadsdel och allt! Det roligaste var när tanten frågade när jag fyllde år, 10 augusti sa jag, det var ju tur att du inte fyllde år 14 augusti då hade det var lite läskigt, haha!

Sedan solade jag vidare! Tog bussen som tog superlång tid så missade den bussen jag var tvungen att byta till.. Men snälla Sandra kom och hämtade mig! Sedan ikväll åt vi tacos, så gott!!

Imorgon väntar jobbdag och klockan ringer 7.30, dags att sova! Natti natti









3 kommentarer

Carina Svensson

24 Mar 2014 12:08

Å tänk va världen är liten!
Mysigt du har det, man måste försöka konversera med nytt folk det är alltid kul kram

Gunilla Bengtss0n

24 Mar 2014 15:34

ÅÅÅ vika härliga bilder jag vill åka nuuuuu, kul med Trollhättetanterna det e bara att tjöta på hihi kram längtar ner till dig.

Gulle

24 Mar 2014 22:51

Din lilla pepparkaka 💗💗

Kommentera

Publiceras ej