I onsdags var jag ledig och dagen till ära hade jag bestämt träff med två svenska aupairer som jag precis fått reda på att dom bor på gran Canaria. Tog bussen vid kvart i nio, så tidig uppgång. Vid tio mötte jag upp de två tjejerna- Anna och Erica. Vi gick först och tog en kaffe och satt och pratade länge, sedan gick vi och kollade i affärer innan det var dags för dom att åka tillbaka till deras hus och arbeta. Tjejerna verkar jättetrevliga så hoppas jag hinner träffa dom någon mer gång innan jag åker hem till Sverige.
 
När jag blev ensam tog jag bussen till Corte Ingles (ungefär som NK) men hittade inget som föll mig i smaken. Gick mot Las Canteras (stranden i Las Palmas) och påvägen köpte jag med mig en chesseburgare och en glass från donken. Gick och strosade på strandpromenaden längs med havet, fint var det. Tillslut kom jag till Las Arenas där det blev lite kick i affärer. Köpte en klänning och hårband på primark, sen blev det ganska lugnt med shoppingen. 
 
Till middag  blev det en cesarsallad på donken innan jag tog bussen tillbaka till den stora busscentralen och därefter mot Arinaga. 
 
En kul dag och kul med nya vänner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Kerstin Lindblad

14 Apr 2014 20:09

Gott med en ledig shoppingdag emellanåt!! O kul med nya kompisar. Hoppas ni kan ha lite kul ihop innan du åker till Trollhättan. Det närmar sig med stormsteg. Kramar

Kommentera

Publiceras ej